tisdag, december 28, 2010

Årskrönika 2010

I januari var det snö och kallt. Bloggen behandlade t.ex. dopteologi och -liturgi, då särskilt befrielsebönen. Och så avslöjade jag slutet på The Reader.

Februari var minst lika kall och ännu snöigare. Jag bloggade om ämbetssynsrelaterade kränkningar och om boktipsen på Svenska Kyrkans hemsida.

Mars innebar lite mer snö, lite mer Gardelliana och så en hel del om Bjästa.

April innebar vårväder och hörselgångsinflammation. Jag bloggade även om pappor och prinsessor och så förstås om lite ämbetssyn.

I maj gick jag i tonår över Kristina från Duvemåla. Jag debatterade syndabekännelsen i KT och så var jag allergisk.

Juni innebar semester. Då kan man motionera sina käpphästar och utlysa omröstningar om frierier.

Juli månad var varm. Det bodde en ond mås på jobbet, det låg en död fisk på min grusgång och jag predikade på Förklaringsdagen.

Augusti innebar konfirmadresa till Rom, introspektiva pendeltågsresor och Myntrik-minnen.

I september handlade det en hel del om ämbetsfrågan och så lite om Satan och om änglar. Dock inte samtidigt.

I oktober skrev jag om makt och motkulturer, det snöade igen och så gjorde vi pumpalyktor.

Så blev det november vilket visade sig bli den mest produktiva bloggmånaden. Ämnen som avhandlades var till exempel självhjälps-nyckelringar, inredningsperspektiv på gudaföderskan och platsreservationer i helvetet.

December präglades en hel del av #prataomdet men också av jul- och luciarelaterade aggressioner, eller kanske snarare avsaknaden därav. Dessutom blev det en hel del bildbloggat - både adventsmys och julpynt.


Stort tack till alla er som läser och särskilt till er som kommenterar och kommer med inspiration, uppmuntran och utmaningar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för i år!
Bonden

Gregorius Rex sa...

Tack för ett år av underhållande läsning! Keep up the good fight!