torsdag, december 30, 2010

Kommer man inte på något nytt kan man alltid blicka bakåt...

...så här kommer en årskrönika till. Närmast lånad från Emelie.



Vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förut?
Somnade med kläderna på tvärsöver en smal stenhård säng på ett klosterhotell i Rom medan någon sjöng Sarah Brightman-coverspå italienska strax utanför.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2011?
Nej och nej.

Fick någon i din närhet barn?
Ja. Fast inte så många.

Dog någon i din närhet?
Farmor Berit.

Vilka länder besökte du?
Italien och Estland

Vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010?
Mera tid med min man, mina föräldrar, min bror och min bästis.

Vilket datum kommer du att minnas från 2010?
6 oktober, då jag begravde min farmor.

Vad var det största du åstadkom?
Det är så svårt att mäta. Men i våras hade jag faktiskt på sätt och vis två jobb på en gång och det känns i efterhand lite lätt imponerande.

Vad var ditt största misslyckande?
En felbokad transferbuss i Italien kunde krånglat till saker och ting rejält. Men den Helige Ande, I på Klosterresor och snällkollegan M hjälpte till och allt gick bra

Vems beteende förtjänade att firas?
Min makes, han är bäst alla kategorier. Och mina kollegor kyrkvaktmästarna i S:ta Ragnhild, de är verkligen enastående.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Jag tycker inte bloggen är rätt plats för att outa specifika personer...men jag har läst många berättelser på Prata om det som fått mig att bli både arg och ledsen. Till exempel. Världen är fallen, liksom.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
CSN, Statoil och ICA Maxi. Typ.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Det nya fina legot i barnhörnan i S:ta Ragnhild är det enda jag kommer på. Har nog inte varit så exalterad i år.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2010?
Pack up med Eliza Doolittle och Den jag kunde va med Mikael Wiehe (tack, E!)

Bästa filmer 2010?
Harry Potter och dödsrelikerna var den enda jag såg på bio, och den var bra.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Skratt, sömn och träning.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Stress, oro och skitsnack.

Favorit-TV-program?
Grey's Anatomy, Veckans Brott, Lewis.

Vilken var den bästa boken du läste?
To Kill a Mockingbird

Vad gjorde du på din födelsedag?
Oj. Minns inte riktigt. Jo, förresten, jag tror jag åt lunch med Y. Och så fick jag muminmuggar.

Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Svarta stretchjeans+tunika+Duckfeet-skor.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Det är jag inte så alldeles säker på att jag gjorde...men det gör inget.

Vem saknar du?
Bästa vännerna och gudbarnet på Vikbolandet, kollegan P som flyttade även jobbet till Stockholm, och alla andra vänner jag träffar alldeles för sällan.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Oj. Det är många, men ska jag välja ut en så blir det S, som är vår nya kanslist på jobbet.

Lärde du dig något nytt under 2010?
Jadå. Inget livsavgörande kanske, men numera kan jag en massa saker om glasmontrar, larm och arbetstidslagstiftning som jag inte kunde för ett år sedan.

Vad vill du lära dig under 2011?
Det jag behöver. Man vet sällan vad det är förrän efteråt.

1 kommentar:

Sofia sa...

Läste "arbetstidelagstiftning", tänkte ' hoppsan, det är väl inget som är så viktigt att lära sig om kanske'. Hjärnan moves in mysterious ways.