torsdag, april 01, 2010

Passionstid i mitt öra


I år får Stilla Veckan en extra smärtsam dimension, eftersom vad som tycks vara mitt livs första öroninflammation har valt att bryta ut just precis nu. Huskurerna med hackad lök (se bilden ovan) visade sig vara tämligen verkningslösa i längden, så nu ska jag strax besöka Vårdcentralen och se vad de kan erbjuda. Men, lite spännande är det ju trots allt att ha en (ofarlig) sjukdom man aldrig haft förut...


Uppdatering 17:20: Jag har extern otit, enligt snälle doktor Issa. I praktiken betyder det örondroppar och alsolsprit i örat i 10 dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med ditt öra. Saknar ändå dina tankar och musikinslag inför påsken!!!
Bonden

Liselotte Malmqvist sa...

Öroninflammation aldrig kul. Båda mina barn hade det samma vecka för några år sedan, men alvedon och penicillin gör underverk! Fort! Och luktar bättre än lök! Själv drabbades jag av gallsten ikväll...

Trillingnöten sa...

Det har jag också haft och det gör väldigt ont. Jag hoppas du mår bättre snart!