torsdag, augusti 21, 2008

Nostalgi man får poäng för

Jag ska gå en kurs i religionspedagogik med inriktning på konfirmandarbete. Det är ett samarrangemang mellan några av Svenska Kyrkans stift och Linköpings universitet. Idag kom schemat för första kurstillfället. Med viss förvåning upptäckte jag att flera timmar den första dagen ska ägnas åt att minnas vår egen konfirmandtid. Bäst att försöka komma i stämning!
Här kommer därför några musikaliska ledtrådar, så får ni gissa vilket år jag är konfirmerad. Att räkna baklänges är fusk.
Den här låten var med i melodifestivalen. Den vann inte.
Den här låten spelades i samband med vad vi kan kalla ett större sportevenemang.
Och på bio kunde man se den här filmen. Eller filmen som den här låten fick en återkomst i.
Gissa nu duktigt. Jag ska hitta på en lämplig belöning.

3 kommentarer:

Unknown sa...

1994!
jag tog det på på GES...

Evas blogg sa...

1994, stod det på You Tube (annars hade jag inte kunnat).

Cecilia N sa...

Jag hade aldrig haft en aning om det inte stod 1994 på första exemplet.

Men den underbara sommaren 1994 med GES-låten! Den glömmer jag nog aldrig!