fredag, augusti 15, 2008

Extreme home makeover


Jag visste inte att jag så gärna ville ha röda manchestersoffor förrän jag såg dem och blev tvungen att klappa dem. De varmröda klädslarna var dessutom billigare än de grå som vi tänkt köpa från början och dessutom går de att tvätta i maskin. Efter två telefonsamtal och ett mms till maken slog jag till sist till. Så här såg det ut från början (bortse från påskpyntet). Det var också fint, men håll med om att det var lite kallt och trist?


Även ett nytt köksbord införskaffades, samt lite galgar och ziplock-påsar och andra förnödenheter. Nya köksstolar ska beställas i efterhand, stolen Olle var nämligen slut på Tag-själv-lagret och kön till informationen var lång som en orm. IKEA en fredagseftermiddag samma dag som nya katalogen kommit var kanske ingen fullträff, men det gick bra och smidigt ändå faktiskt.

5 kommentarer:

Jeez sa...

Hur kan man inte vilja ha djupröda soffor?! Det säger sig ju självt! (ack, om maken ändå medgav soffinköp...)

Anonym sa...

Behagligt!

Miriam W Klefbeck sa...

Jeez: Det tog ett tag att övertala maken. Han var inte övertygad för än allt var på plats. De är underbara. Ack, manchester...

Unknown sa...

manchester är underbart! me like a lot!
Men varför har jag inte fått någon ny katalog...jag har inte varit där tillräckligt, jag som var deras största kund har nu övergett mitt forna andra hem för något så trivialt som secondhandshopping. Skönt att de känner igen mig på Hedebos då!
grattis till fina soffor!

Evas blogg sa...

Snygga! Vi har också manschestersoffa, jätteskön kvalitet.