tisdag, augusti 05, 2008

Jag är sur

Kommer hem efter en lång regnig dag, hungrig, trött och lite sliten. Äter min goda GI-lax, tänder lite mysiga ljus i dunklet, slår på teven och bereder mig på en skön kväll med Rapport, Cold Case och så givetvis säsongsfinalen av Morden i Midsomer. Allt är upplagt för en skön, avslappnad hemmakväll men ack nej. Då fungerar plötsligt inte teven. Digitalboxen lyser, inloggningsrutan syns, det kommer programinfo när man trycker på fjärrkontrollen, men skärmen är svart. Som natten. Inget hjälper.

Det är illa nog i sig med en konstrande TV. Värre ändå är hur enormt sur jag blir, över denna högst världsliga sak. Morden i Midsomer går i repris. Jag har massor med böcker, jag kan tala med min man, vi kan spela ett spel eller lyssna på radio, vad som helst. Men jag vill se på TV!! Vill, vill, VILL!

Milde Moses, vad omogen jag är. Riktigt omogen. Pinsamt.

Inga kommentarer: