onsdag, augusti 20, 2008

I-landslycka

Först ett statement: Jag är tacksam att jag har mat att äta. Jag är medveten om att det finns människor för vilka blotta tanken på att kunna välja och välja bort mat är fullständigt absurd. Och min bön och önskan är att alla ska kunna äta sig mätta varje dag.
Med det sagt - och det är det viktigaste - kommer här dagens I-landsproblem. Eller snarare I-landslycka. I alla fall:
Jag provade jeans idag. I den storlek jag hade i högstadiet. De var lite stora. Det känns helt surrealistiskt.

9 kommentarer:

Emelie sa...

Åhh det skulle jag också vilja. Lyllos dig :)

Miriam W Klefbeck sa...

Jag säger bara tomat, avokado, kyckling och ägg. Det är gott. Man blir mätt. Och det funkar. Eller så läste jag fel på jeansen. Så pass overkligt känns det..

Cecilia N sa...

Skriver upp menyn ...

Evas blogg sa...

Grattis! Önskar jag kunde säga detsamma! Hur länge har du GI ätit? Kilona verkar rasa med den metoden. Synd att jag inte fixade den.

Evas blogg sa...

Men vad äter du till frukost? Det var det svåraste tycker jag.

Miriam W Klefbeck sa...

Eva: Jag är inne på min tredje GI-vecka. Men i ärlighetens namn var jag inte precis mager i högstadiet. Så jag tror det rör sig om minus sisådär 3-4 kg kanske - jag har ingen våg så jag vet inte säkert.

Till frukost äter jag främst ägg. 2 hårdkokta, ibland en skiva ost eller skinka, ibland en kopp yoghurt. Det funkar bra för mig, men så är jag heller ingen stor frukostmänniska.

Emelie sa...

Alltså, jag måste bara undra, blir det dyrare med mat när man äter GI? Eller är det ungefär samma kostnad?

Miriam W Klefbeck sa...

Emelie: Det beror på hur mycket du måste muta dig själv för att stå ut...

Men jag tror att det går att ta igen det man förlorar på grönsaker,kött och ost på att inte alls köpa bröd, pasta, potatis, godis, kaffebröd, juice...ja, allt det där andra.

Anonym sa...

Fast nu undrar jag... varför har du sparat högstadiejeansen?

För övrigt är du en fantastisk kämpe. Kul att GI fungerar.