tisdag, april 15, 2008

Utlovad eskatologi

Som tabellen i nedre högra hörnet visar, vann eskatologin med nöd och näppe över ämbetsteologin i omröstningen om vilka teologiska spörsmål ni vill läsa mer om.. Därför kommer jag inom kort att skriva min utlovade redogörelse för Varför jag tror på den dubbla utgången. Den som vill bidra till resonemanget får gärna lämna sina tankar om den yttersta domen i kommentatorsfunktionen.
Ikväll är dock inte kvällen för sådana djupsinniga resonemang. Jag är trött och distraherad av världsliga fåfängligheter, såsom att min rena tvätt hänger ute i regnet, att det tycks vara omöjligt att köpa en kofta som både går nedanför midjan OCH har hellånga ärmar samtidigt samt att kattens matskålar i äckliga och borde diskas omgående.
Den som vill läsa något mer matnyttigt och viktigt än detta kan med fördel följa diskussionerna på Karins blogg (om fallet Engla och hur Gud kan låta sådana vidrigheter ske) samt i Dagen, Världen Idag och hos Kyrkans Framtid (om huruvida en av Dagens webbredaktörer propagerar för incestuösa förhållanden. Jag tycker det är solklart att han inte gör det men det tycker verkligen inte Carin Stenström på Världen Idag.)

1 kommentar:

Madicken sa...

Ska bli intressant att höra din redogörelse om den dubbla utgången. De röda skorna är förresten superläckra ;-)