söndag, april 27, 2008

På språng...

Nu ska jag strax hasta mot kyrkan (jag är i tjänst, men tjänstgör inte aktivt, därav sovmorgonen...) medelst pendeltåget. Solen skiner tappert bakom molnen och vårljuset är så där vackert disigt. Jag har tagit på mig röda byxor och lila strumpor och känner mig ganska laddad faktiskt. Maken är redan igång, har förmodligen precis döpt klart och är på väg till högmässan i Överjärna. Kyrksamma läsare kan få höra honom där om vid pass fyrtio minuter (bra predikan, har själv läst den) och den som vill träffa mig kan göra det i Sankta Ragnhild om lika länge. Men förmodligen är ni redan i eller på väg till kyrkan redan, eller hur ;-)
En välsignad bönsöndag önskar jag er allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

En välsignad söndag även till dig. Just nu lyssnar jag till Pastor Ulfs predikan. Man får göra det bästa av en omöjlig situation. Kanske kan jag få komma iväg ikväll om inte maken jobbar då elelr ett av barnen (nämner inte vem) ballar ur totalt efter en dag på annan ort så att säga...