fredag, april 18, 2008

Romantiken personifierad?

På Svenska Dagbladets hemsida kan man testa hur romantisk man är. Mitt resultat blev följande:

Du är romantiken personifierad. Du älskar rosenblad, poesi och sockersöta ömhetsbetygelser – både att få och att ge. Romantik är väldigt viktigt för dig, troligtvis ser du på det som grundstenarna i ett förhållande. Problem kan uppstå om din partner däremot inte är den romantiska typen. Om du ser fram emot att visa din kärlek på Alla hjärtans dag, medan din partner inte anser att det är en speciell dag över huvud taget så kan du känna dig osedd och ouppskattad. Men även om din partner inte är lika romantisk som du, så försök att visa uppskattning när han/hon anstränger sig. En del människor känner sig inte bekväma med att visa sina känslor på allt för uppenbara sätt, men det betyder inte att de inte bryr sig – de är bara mer lågmälda.

Det låter som om jag lever mitt liv inlindad i rosenblad, och det gör jag ju inte direkt, och poesi tycker jag inte särskilt mycket om (bortsett från Ferlin men han är ju rätt krass av sig). Men jag måste erkänna att jag gillar röda rosor, och inte bara i kistdekorationer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Då hör vi inte samman. Jag var enligt samma test din motpol ;)