onsdag, april 09, 2008

Egolista

Eftersom min hjärna är fortsatt svampig (d.v.s jag är för trött för att tänka) så hänfaller jag åt en egocentrerad lista. Den flyter omkring på diverse bloggar och jag uppmuntrar alla läsare att se till att den fortsätter med det.


ALLMÄNT…
Namn: Miriam Henrietta

Piercingar: Ett hål i varje öra. Jag hade två i det ena ett tag men det växte igen

Tatueringar: Noll.

Längd: 1,61 och en halv.

Skostorlek: 38

Hårfärg: Brunt. Men just nu är det färgat och slingat

Är du kär i någon: I min man

Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej.

Tänker du på självmord: Nej.

Tycker andra att du är attraktiv: Det vet jag inte. Eller jo, min man tycker det.

Vilket shampoo använder du: Finesse någonting, blå flaska

Vilken parfym använder du: Body Shops Oceanus

Vad är du rädd för: Typ allt. Fast mest fåglar.

Gillar du att tvätta: Ja, faktiskt.

Gillar du Berg-och-Dalbana: Ja, men det var länge sedan jag åkte.

SENASTE…
Film du hyrde: Elizabeth - the golden years

Film du köpte: Brideshead revisited åt svärmor.

Låten du lyssnade på: Minns inte, något på radio när jag åkte hem.

Låten du hade på hjärnan: En vis man byggde sitt hus på stadig grund

Låten du laddade ner: Vet inte hur man gör.

Personen du ringde: Min yngste gudsons pappa

TV program du tittade på: Cold Case

Personen du tänkte på: Yngste gudsonen

FAVORIT…
Mat: Sushi

Låt: Två tungor

Sak att göra: Läsa

Sport: Ingen

Dryck: apelsinjuice

Kläder: Pyjamas

Film: Shooting Dogs

Bil: Skoda Roomster

ANTAL…
Gånger du varit kär: Så där lite grand? Massor...På allvar? Två.

Gånger ditt hjärta brustit: En gång.

Hjärtan du krossat: Vet inte. Kanske ett.

Gånger ditt namn varit med i tidningen: Ingen aning

Ärr du har på kroppen: Ett på knäet (lånade morfars träskor) ett i pannan (vattkoppor) och ett på armbågen (lådbilsrace), ett på fingret (lödkolv i högstadiet) och så massor efter myggbett.

SENASTE…
Bok du läste: Friday Nights

Personen du fick mail av: någon på jobbet

Personen du fick brev av: minns inte

Personen du fick sms av: M

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Idag - alla två...

ÖVRIGT…
Vad har du gjort idag: Jobbat

Var det kul: Ja

Hur tidigt stiger du upp: strax före sju i veckorna, runt nio på helgerna

Gillar du att slåss: Nej.

Vad ska du göra ikväll: Läsa och sova

Är du seriös: För det mesta

Vad är du allergisk mot: Pollen, stenfrukt, nötter, kiwi, för mycket mjölk

Var har du ont: Lite i nacken och axlarna

Använder du hårspray: Ibland, när jag sätter upp håret

Kan du stå på händer: Nej

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där halva centimetern på ens längd är viktig, själv är jag 159½ fast sist jag var på koll påstod de 156 (tror jag) fast jag skyllde på gravidmagen då, inte lätt att räta sig med en sån tung mage :-)