söndag, april 27, 2008

Ta Tag i Sitt Liv (eller i alla fall i sin dammsugare)

I morgon kommer fastighetsnämnden och besiktigar vårt hus. Exakt vad de ska göra vet jag inte, men jag misstänker att de kommer titta på kända problemområden, såsom avlopp (vi måste städa under diskbänken) duschbrunnen (vi måste ner och gräva där) samt spisarna (vi måste ta bort askan). Och så kommer de vilja se alla rum (vi måste dammsuga överallt) och kolla toaletterna också.
Så det är väl bara att ta tag i sitt liv, sin dammsugare och sitt favvo-Ajax. På vilodagen och allt...men sedan jag ska belöna mig med lite rostade bondbönor. Har ni inte provat denna delikatess ännu, så gör det snarast!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj... lycka till imorgon...

Miriam W Klefbeck sa...

Tack! Jag hoppas de ska hålla med oss om att badrummet på övervåningen behöver (hel-)kaklas och fuktundersökas och att 80-tals-spräckel-tapeten i hallen liksom den smurfblåa svampmålningen i trappan och övre hallen behöver åtgärdas omgående. Eller i alla fall godkännas för ommålning av hyresgästerna, dvs. oss...men nu har jag i alla fall varit nere och grävt i duschbrunnen och hängett mig åt min Ajax, så det känns helt OK!