tisdag, april 29, 2008

Gud skyddar den klantiga

Stegräknaren har badat. I tvättmaskinen. Och fungerar fortfarande! Ibland har man mer tur än man förtjänar...

Idag har jag gått ungefär 9000 steg, vilket är lite för lite egentligen men ändå rätt OK. Jag hade tänkt utnyttja min lediga dag åt en långpromenad i solskenet, med gympabyxor och Mp3:n. Men först så var jag så eländigt rinnig i ögonen och näsan av alla pollen och sedan, när jag tagit en Zyrlex, blev jag så sömnig att jag däckade på sängen i nästan två timmar. Men en liten promenad har det blivit i alla fall, vi har gått en liten sväng runt gamla IP och Anticimex. Jag får ta igen det på konfirmandlägret, med upplevelsevandringar och utflykter och lekar och sånt.

Nu ska jag registrera mina steg och titta på Cold Case. Adieu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tvättade också min i maskin dagen efter jag köpt den, men som tur var så funkade den igen efter att ha varit isärskruvad en natt.. själv har jag gått nästan 5000 steg idag och då har jag bara varit i stan och gått lite.. är rätt nöjd ändå. Men ska jag komma upp i 10 000 så måste jag nog ut på långpromenad..