lördag, april 12, 2008

Tre plus tre plus tre

Idag blir det mycket bloggat, men maken är sjuk och jag är ledig och det regnar så...här kommer en lista.
Kategorier från Nya En Mölnbobos liv. Svar givetvis från mig själv.

Tre namn du går under:
- Fnutt (pappa säger fortfarande så ibland när han inte tänker sig för)

- Prääästen (fyllon på stan, tanter som inte känner mig, barn som vill säga hej)
- Hustrun (ja, gissa vem som säger så...)


Tre saker som skrämmer dig:
- Fåglar
- Att tänka på smärtsamma sjukdomar
- att köra om långtradare


Tre saker du har på dig:
-Pyjamas
-Förlovningsringen
-Vigselringen


Tre sanningar:
- jag har noll tålamod och hatar att vänta
- jag tycker om att stryka
- min man diskar ungefär tio gånger oftare än jag


Tre saker jag verkligen vill ha:
- läkedom och väckelse för Svenska Kyrkans del

- hälsa och välgång till min familj och mina gudbarn
- en miljöbil (gärna Ford Fusion) bara till mig


Inga kommentarer: