lördag, april 12, 2008

Stillsamt äventyr

Nu är jag tillbaka i hemmets trygga vrå efter min utflykt till Göteborg. Som jag skrev tidigare åkte jag igår (mycket tidigt) till Göteborg, där jag tillbringade dagen i gott sällskap med uppbyggeliga och intressanta samtal. Framåt eftermiddagen åkte jag spårvagnen till Mölndal för att hälsa på goda vänner. Somliga av de goda vännerna är mycket unga och därför har jag det senaste dygnet läst inte mindre än nio böcker högt, spelat fyra spel och lagt ett pussel samt tittat på Fåret Shaun på Bollibompa.

Idag vid lunchtid åkte jag tillbaka igen, hem till min magsjuke make och min hungriga katt. Jag åkte X2000, vilket alltid känns lite lyxigt först och mest jobbigt efter en stund. Visst, det finns goda mackor i bistron, man sitter bekvämt, det finns radiouttag, man kan få en tiding om man snabbar sig MEN det gungar så förjordat! Varje expedition till bistro eller toalett är förenat med livsfara, och dessutom blir jag åksjuk om jag läser. Och även om det inte är tågets fel, känns det så retligt att passera sin egen trädgård, se sina vardagsrumsgardiner fara förbi och sedan åka tre mil till i fel riktning, vänta en bra stund och sedan ta ett annat, långsammare tåg tillbaka samma väg...att vänta på Södertälje Syd är för övrigt en orgie i fulhet. Vart man än vänder sig så är det fult. Se själva:




Inga kommentarer: