lördag, april 12, 2008

Porr är äckligt men min nya skjorta är fin

Jag har haft lite problem med bloggkommentarer som innehåller porr-spam. Sånt tycker jag är äckligt. Därför har jag lagt till sådana där ord-verifikationer i kommentatorsfunktionen, det hjälper förmodligen. Hoppas de inte avskräcker er från att kommentera.

En ny prästskjorta hade landat i brevlådan i fredags, från Marks syatelje. Det är en ny modell jag inte provat förut, figursydd i lite "våfflad" bomull. Den är mjuk och skön och har fina, lätt trumpetiga ärmslut (utan manchett, inte lika konstigt som det låter). Det enda som jag möjligtvis är lite tveksam till är antydan till puffärmar och att frimärkshålet är så brett - vad tycker ni, stör det?

Den vita fläcken satt på kameran. Jag har inte redan spillt.


6 kommentarer:

Hosanna sa...

Ärligt svar?
Ja! Den är jättefin men jag ser också antydan till puffärm och till puffärm ska det vara krås och tjafs också... Men DU är fin :)

Miriam W Klefbeck sa...

Tack!

Jag har undersökt saken med ärmarna närmare och tror att puffigheten förstärks av att skjortan varit vikt precis där. Ska ta ett tag med strykjärnet och se om det blir mindre puff av det. Annars så har jag ju oftast en kofta eller så över så det inte syns så mycket.

Hosanna sa...

Precis. Strykjärn och/eller kofta blir perfekt! :)

Karin sa...

"Den vita fläcken satt på kameran. Jag har inte redan spillt."

Underbart. :)

Miriam W Klefbeck sa...

Alltså, jag är tjejen som måste ha förkläde på mig när jag äter frukost om jag vill vara säker på att slippa byta skjorta...

Karin sa...

Hihi! Själv brukar jag äta frukost ( i förekommande fall) iförd morgonrock. För säkerhets skull. :)