måndag, april 21, 2008

Sälar och solsken

Idag har jag varit på ett av mina absoluta favoritställen sedan barndomen, nämligen på Skansen. Det var alltigenom underbart. Solen sken, det var gott om plats och björnungarna visade vänligt upp sig. Det gjorde också den här filuren, som misstog ett gäng barnvagnar för matningspatrullen och därför nyfiket dök upp precis framför min kamera:

Det fanns också nyfödda lamm, vildsvinskultingar och killingar, en sömnig utter och som vanligt lite för mycket gäss och påfåglar för min smak. Fikat på Stora Gungan var traditionsenligt svindyrt, det doftade gott från Petissan och älgarna såg sömniga ut. Vid Skånegården blommade det för fullt och jag och min vän och gudssvåger Martin, i bloggosfären känd som Falstaff, bibliotekarie i Amarout, poserade lydigt bland påskliljor och scilla:


Inga kommentarer: