måndag, mars 31, 2008

Vardagskemi





Kaffe utomhus luktar annorlunda än kaffe inomhus. Undrar om det beror på någon kemisk reaktion? Hur som helst luktar kaffe i naturen jättegott. Idag har vi druckit vårt eftermiddagskaffe på fornborgen och tittat ut över Långsjön, Nysund, Balsberga och det som går att se av Mölnbo. Solen sken och vinden var ljummen, så det var mycket behagligt. Jag letade igenom mina foto-CD efter bilder där uppifrån, jag trodde jag skulle ha det någonstans men så var icke fallet. Det känns mer och mer angeläget att investera i en USB-kabel så att jag kan föra över bilder direkt från kameran och delge mina bloggläsare dagsfärska bilder - på påskris, upprörda katter, utsikter, färgblinda kreationer och andra sevärdheter ur mitt liv.





1 kommentar:

Anonym sa...

Japp...USB-kabel tack. Dessvärre har vi nog ingen liggande här nu till vanlig stillbildskamera annars hade vi nog haft... ;)

Jag är ju mest intresserad av de färgblinda kreationerna. Tror att min nagellack i orange skulle sitta perfekt på dina naglar... och så en röd eller lila scarves till :)