tisdag, mars 25, 2008

Om att sätta det självklara på papper

Större delen av dagen har jag och mina kollegor i konfirmandarbetet ägnat åt att utforma en handlingsplan för församlingens konfirmandarbete. Nu är det första utkastet klart och där finns vår vision och vårt arbetes önskvärda kännetecken, tidsplan och ansvarsfördelning för utskick, skolbesök, upptakt och läger, budget för detsamma, materialtillgång och sådana saker. Mycket basala och självklara saker, men sådant som ofta tar mycket tid och kraft från det faktiska arbetet om man inte vet vad som ska göras, hur, när och av vem. Ibland blir det självklara avsevärt mer hanterbart om det finns nedskrivet.
Nu är jag emellertid lite trött i både huvudet och resten av mig, så efter att ha tittat på Brothers and Sisters tänker jag gå och lägga mig. Hörde för övrigt idag att det inte alls är negativt att råka somna under pågående aftonbön - utan tvärtom ett tecken på att man känner sig trygg och avspänd hos Gud. Det är en tilltalande tanke tycker jag.

Inga kommentarer: