tisdag, juni 17, 2008

Upp till bevis

Jag har sett den här bloggutmaningen flera gånger nu och hittills alltid bangat. Min handväska är en sådan röra att jag inte ens vill titta för noga själv. Men, när nu min presumptiva praktikant Fru Kaos outat sin väska, så kan inte jag vara sämre. Så, här är mitt eget kaos, tjusigt upplagt på hallgolvet. Väntar med spänning på era...



Alltså. Miriams väska anno 2008-06-17.
1 almanacka
2 hårnålar
1 häfte rikskuponger
1 hårsnodd (Lisas)
1 plånbok
1 plastficka innehållande 1 elva
15 kronor i mynt
1 bilnyckel
2 Hello Kitty- necessärer
1 nyckelknippa med frommis-band
2 mobiltelefonen
1 gem
1 Hello Kitty-penna
1 kulspetspenna
1 oidentifierbar papperstuss
1 ask salivstimulerande citrontabletter
1 norsk huvudvärkstablett

4 kommentarer:

Anonym sa...

... men det där blommiga... är det en blomtryck i golvet? Tjusigt.

Madicken sa...

Är norska huvudvärkstabletter bättre? :)

Heléne Eriksson sa...

Undrar som Hosanna: är det ett blomgolv?

Du har förresten arbetat i Strängnäs kommun så du är uppmanad att anta en utmaning om uppmaningar.

Miriam W Klefbeck sa...

Hosanna: Ja, det är tryckta blommor på mitt hallgolv. Jag tycker det är apfult. Men man vänjer sig.

Madicken: De norska tabletterna är lika goda som svenska. Jag vet inte, jag fick dem av min norskättade läkargranne när migränanfallet från helvetet bröt ut vid åttatiden kvällen före julafton.

Heléne: Jag är på. Ska bara tänka lite