onsdag, juni 18, 2008

Med sluuuta nu!

Runt omkring mig delar folk in dagen i före och efter. Före och efter MATCHEN. Kollegor ska försöka göra klart saker före matchen, reportar på Ekot säger att "beslut väntas fattas före matchen", folk på tåget vill hinna hem "före matchen". Som om tiden står stilla, bara för Sverige möter Ryssland. Mitt inre skriker i frustration: Perspektiv? Distans?? prioritering???
Jag tänker inte ens titta på matchen. Jag ska aktivt o-titta på den. Och om Sverige åker ut så blir jag faktiskt mest lättad för då kanske mänsligheten och samhället kan börja fungera som vanligt igen.
Nej. Jag är inte särskilt förtjust i fotboll. Märks det?

2 kommentarer:

Per Hökpers sa...

Jo, det börjar bli lite töntigt det där med fotbollen... Det hedrar dig att du aktivt o-tittar på matchen!
Jag förstår det ju inte heller, det där med fotbill... Mitt ointresse kan illustreras med att att jag försökte boka in ett dopsamtal och föreslog en tid, men det gick inte för då var det match mellan sverige och några andra... "Jaha, vilken sport är det match i då" blev mitt svar... Hade visst inte koll på att det var EM eller VM eller vad det är... Fast man kanske skulle skumma sportsidorna som en del av någon slags omvärldsanalys :-S

Maria sa...

En utmaning till, ämbetssyter!

http://prastflickan.blogspot.com/2008/06/att-ge-order.html

Där på slutet, efter punkten, ska det vara ett html...Dumma kommentarsfält.