fredag, juni 27, 2008

Ett litet anfall...

...av tacksamhet nu igen. Tycker ni jag är sentimental och pretantiös så får ni väl tycka det då.

Idag är jag tacksam för...

...min käraste pastorsadjunkt som snart bli vik. komminister någon alldeles annanstans. Och lite ledsen att vårt Piff-och-Puff-samarbete är över. En god adjunkt är en välsignelse utan dess like!

...att ICA säljer färdiggrillad kyckling.

...Den Svenska Psalmboken 1986

...att jag finns, som barnen på EmQl brukar säga.

...att det finns glada stormarknadskassörskor som småpratar med en när de scannar in ens mat. Jag mötte min första idag.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Visst är det skönt att kunna känna tacksamhet, och att komma på saker som kan tyckas små men ändå är siktiga.

Jag tar nog efter dig lite då och då på min egen blogg.
Tack för att jag hittade hit via Hosanna