onsdag, juni 25, 2008

Tacksamhetsutmaning

En klok kvinna sa häromdagen att tacksamhet är en av de saker en människa mår allra bäst av. Dessutom är det väl en naturlig följd att tacka Gud för allt det man får ta emot, stort och smått och alla varianter. Bara gåvan att ha saker att vara tacksam över, är ett skäl i sig att vara just tacksam. Men samtidigt är det något som man ibland i sitt överflöd måste påminna sig om. Därför utmanar jag alla bloggvänner och andra läsare att lista 10 saker som ni är tacksamma över.

Här kommer min lista - utan inbördes ordning!

1. Mina kloka, lojala och godhjärtade prästkollegor. Jag är rikt välsignad som får arbeta tillsammans med dem.
2. Min katt
3. Förmånen att växa upp med en mamma och pappa som älskar varandra.
4. Alla Hayley Westenra - videor på Yotube
5. Min make och hans tålamod i synnerhet
6. Mina fläderbuskar
7. Min fantastiska svärmor
8. Badsjöar
9. Mina gudbarn
10. Trefaldighetstidens evangelieläsningar

Som sagt, detta är en utmaning till alla som vill!

8 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Nu har jag tackat ordetnligt.

Häftigt att du har en fantastisk svärmor. Jag trodde sådana var per definition elaka.

Miriam W Klefbeck sa...

Man tror lätt det. Men min är bäst.

Maria sa...

Done!

Kaos-Anna sa...

Klar!!!

Martin Kjellgren sa...

Klart!!

Anonym sa...

Den här listan kunde jag inte motstå.

séra Jónatan sa...

Nu har även jag svarat.

– – – sa...

Nu har jag äntligen svarat! Är ju riktigt svårt...