fredag, juni 13, 2008

Den som tar han har II

Hittade något så underbart som en 5-lista hos fru Kaos. Precis lagom för en trött fredagseftermiddag. Fortsätt gärna stjäla den.

Fem saker på min "Att göra lista" i morgon:
1. Sova. Länge.
2. Färga håret - utväxten ser för anskrämlig ut
3. Vattna i växthuset
4. Diska
5. Flädersaft
Fem dåliga egenskaper:
1. Otålig
2. Egensinnig
3. Ängslig
4. Slarvig med saker
5. Självupptagen
Fem platser där jag bott
1. Huddinge
2. Örebro
3. Stora Mellösa
4. Uppsala
5. Mölnbo
Fem jobb som jag haft:
1. Kyrkogårdsarbetare
2. Vårdbiträde
3. Tjänstebiträde
4. Präst
5. ....

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Det var spännande att läsa din lista!
Hur är det att vara präst?
Jag skulle vilja praktisera med dig.
Går det att ordna?
Jag vill ha den där sköna vita klädseln. Döljer ju alla valkar. perfekt! ;-)

Miriam W Klefbeck sa...

Du är så välkommen, fast inte förrän min nuvarande praktikant har slutat :-)

Kaos-Anna sa...

GUD så bra! ;-)

Miriam W Klefbeck sa...

Moahaha...vet du vad prästpraktikanter brukar få göra...;-)