söndag, juni 29, 2008

Recept

Lika lite som detta är en modeblogg är det en receptblogg. Men ingen regel utan undantag:
Spontankonstruerad Potatissallad
Sisådär femton nypotatisar, kokta med mycket dill
2 dl. gräddfil
1 msk olivolja
2 msk kapris (eller hur man nu doserar kapris, ett gäng helt enkelt)
1/2 hackad rödlök
lite salt
ganska mycket vitlökspulver
ganska mycket färsk timjan

Koka potatisen och låt den svalna. Skär den i tärningar. Blanda ihop övriga ingredienser och rör sedan ned potatisen där också. Färdigt. Jag tror det kan tänkas bli ännu godare med cremé fraiche istället för gräddfil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg när jag gick igenom mina spamkommentarer att 2st från dig hamnat där (utmaning), jag godkände dem men de trillade ändå inte in... suck.

Får se om jag orkar ta tag i utmaningen :-)

Hoppas ni haft en bra helg