söndag, juni 29, 2008

Semester

Idag är det tre kyrkoår sedan min inträdespredikan i S:ta Ragnhild. Det var lite skakigt, vill jag minnas, jag var inte van vid så mycket folk och så stor kyrka och dessutom hade jag lite panik över predikan, tredje årgångens texter på 6:e efter Trefaldighet är inte så där alldeles enkla.

Idag predikade jag över samma texter - de hade inte blivit lättare - och ledde hela högmässan där själv för första gången. För det mesta är man nämligen två tjänstgörande i Ragnhild, en celebrant och en predikant, men så här på sommaren är det inte alltid det går att lösa. Jag måste erkänna att även detta kändes lite skakigt, man blir fort van vid att bara behöva hålla reda på "sin"del av högmässan och bara slappna av och flyta med i det andra. Men det gick alldeles utmärkt. Jag har ju trots allt firat högmässa på egen hand rätt många gånger, bara inte just i S:ta Ragnhild.

När nu denna gudstjänst är över och kyrkkaffet uppdrucket, så kan man nästan säga att jag har semester. Bara några timmar kvar, och detta firar jag med en av mina favoritfritidssysselsättningar, nämligen en blogglista! Denna kommer närmast från Annebelle och får gärna spridas vidare!


Hur lång är du?
161,5 ccm

Vilken ögonfärg har du?
Blå

Vilken hårfärg har du?
Brun. Just nu är det färgat ännu brunare

Familj?
Ja, en liten närmast-familj och en stor runt-omkring-familj.

Har du någon bil?
Japp. Skoda Octavia.

Musik du lyssnar på?
Allt möjligt. Just nu mycket Miss Li, Lily Allen och Hayley Westenra

Vem ringde dig senast?
Min vän L

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen aning. Jag hoppas att jag har fast tjänst, större familj och goda tider

Vilka städer har du bott i?
Huddinge, Örebro, Södertälje, Uppsala och Mölnbo

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?
Vad blir det...180. Lite mesigt. Skulle vilja ha fler.

Vilket program läste du på gymnasiet?
Specialutformat program, näraliggande samhällsvetenskapliga programmet, står det på betyget. Det kan översättas med Sam-Hum.

Vilken är din favoritglass?
Lakritspuck

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Lite franska, lite tyska. Sedan jag läst ryska, latin och grekiska också, men det kan jag inte tala.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

Favoritdrink?
Flädersaft, Sprite och färsk lime.

Hur gör du för att lufta din ilska?
Berättar för väl valda vänner hur arg jag är

Vad är du rädd för?
Typ allting. Mest fåglar.

Hur många år har du jobbat på ditt nuvarande jobb?
Tre, ganska exakt.

Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?
Arbetsskyggghet, elakhet och missunnsamhet

Hur många tatueringar har du?
Noll

Vad ska du göra idag?
Vara hemma, pyssla lite, se på TV, gå en promenad, kanske bada lite.

Inga kommentarer: