lördag, november 15, 2008

En utmaning....

Den handlar om debuter och den kommer från Heléne.


Första gången jag...

... åt tacos var på min kompis Ylvas 13-årsfest i november 1992. Det var jättegott och spännande men jag spillde majs på min fina broderade jacka från Indiska.

... körde bil var faktiskt på körskolan - på någon liten villagata på Norr i Örebro tror jag - i en vit Golf tillsammans med körskolläraren Ulrika som hade ett oändligt tålamod med mig.

... sov i tält var jag åtta år och tältet stod på grannarnas, tillika bästisarnas gräsmatta, kanske 100 meter från mitt eget hus.

... drack alkohol var jag vuxen och mängden på gränsen till försumbar. Trots att det var i Uppsala...

... fick ett jobb beror lite på hur man definierar jobb - antingen var det när jag var 16 och blev arvoderad konfirmandassistent. Eller när jag var 19 och var kyrkogårdsarbetare en sommar.

... stod på en scen har jag ingen aning om när det var. Jag var tre år när jag började i barnkören, liksom...

... svimmade har faktiskt inte inträffat ännu. Om man inte räknar några otrevliga resa-sig-för-snabbt-när-man-är-sjuk-ögonblick.

... svarade på en fånig enkät kan väl misstänkas var något papper hos skolsyster på 80-talet "har du ofta ont i magen" och sånt.

Utmaningen går vidare till....Ebbas sjukskrivna mamma, Emelie och...vem ska vi ta...Carl-Henrik!

3 kommentarer:

Emelie sa...

jag har antagit utmaningen! :)

Heléne Eriksson sa...

Att tälta i närheten av hemmet tycker jag är en himla bra idé. Bara attt gå hem när man tröttnat, liksom.

Kul att du antog uppmaningen!

Maria sa...

Meh. Jag som just skulle utmanana dig med samma. Jaja.