onsdag, november 19, 2008

Empiri

Jag har nu gjort en empirisk studie av chokladkakan, det vill säga ätit upp ungefär en fjärdedel av den och kommit till den förväntade slutsatsen som kan sammanfattas med ett enda ord: Blä!

Det var inte gott. Inte alls. Har inte konfronterats med denna smak sedan en påsk för länge sedan då jag blev bjuden på sesam-marsipankycklingar och av ren artighet åt upp ett helt gäng. Nu behöver jag inte vara artig så därför ligger chokladen i kylen i väntan på att maken ska prova. Han tycker om blodpudding, så det är fullt möjligt att han tycker att detta är en läckerhet.

Tro nu inte att jag är generellt chokladkonservativ. Tvärtom, jag är lite nyfiken på chokladen med havssalt som Fru Kaos livfullt berättade om för ett tag sedan. Och choklad med lakritsflagor är en stor favorit. Men jag drar en skarp gräns vid sesamfrö.

Inga kommentarer: