onsdag, november 19, 2008

Besvikelse

Kommer hem genom snöyran. Blöt, kall och hungrig. Hittar en ny Amelia (JA, jag prenumerar och NEJ det tänker jag inte tycka är ens lite pinsamt) på köksbänken. En Amelia med present, för det är något tungt i påsen. Spännande. Öppnar påsen. Ut kommer...en chokladkaka!!!! Glädjen är i det närmaste fullständig. Tills jag tittar lite närmaren på chokladen och inser vad det står på den. Någon har kommit på den briljanta idéen att fylla en chokladkaka med sesamfrö! Fågelmat! Bulkmedel! Äckliga-frön-på-limpan-frön! I min choklad. Det finns inte en chans att det är gott. Seriöst. Sesemfröchoklad är sånt som man säger att man gillar för att verka hälsosam och framåt. Förstöra fin choklad på det där sättet. Kan folk inte bara ge sig någon gång?


Kanske att jag skulle smaka innan jag får sådana här utbrott? Återkommer med rapport.

7 kommentarer:

Lisa Linderoth sa...

Näää jag är inte nyttig. Försök se detta från den ljusa sidan, det är hamburgerbrödsfrön, det är gott och inte nyttigt.

Miriam W Klefbeck sa...

Jag har smakat. Tänk att äta choklad och veteknäcke samtidigt. Inte gott.

Anonym sa...

Jag gillar sesamfrön, jättemycket - men definitivt inte i choklad. Jag vet för jag har prövat. Var sak på sin plats!
Margaretha

Evas blogg sa...

Låter inte som någon höjdare. Jag har funderat över en sak hela dagen (efter en diskussion vid kyrkfrukosten i morse). Om du har tid och lust skulle du vilja ge din syn på saken: tycker du att man ska ha yogagrupper i kyrkan?

Evas blogg sa...

P.S Tänkte höra med några fler och vill du inte svara så är det inget mer med det.

Miriam W Klefbeck sa...

Tack för medhåll på chokladfronten!

Eva, angående yogan säger jag i princip nej. Dels för att yoga har så nära koppling till österländsk religion, men främst därför att kyrkan har så många andra uppdrag som är viktigare. Gudstjänst, undervisning, mission och diakon, t.ex. Visst, yoga kan väl tänkas vara en form av diakoni. Men det finns, tycker jag, många bättre och angelägnare former.

Dessutom finns det många människor som är bättre på yoga än vi generellt är i Svenska Kyrkan, som tjänar sitt levebröd på yoga och som kanske inte blir så jätteglada att vi erbjuder gratis kyrkyoga som kanske inte alltid är av så god kvalitet.

Evas blogg sa...

Tack för svar! Jag ska tänka vidare i saken, kan ju säga att mina tankar ligger åt samma håll som dig, men andra ser det inte så.