lördag, november 22, 2008

Spännande fynd

Imorse, när jag fyllde min högt älskade tvättmaskin med svart 60-tvätt, såg jag plötsligt hur det glimmade till i den där gummilisten som sitter mellan trumman och luckan. Detta föranledde en ganska grundlig utgrävning av listen i fråga, som egentligen är två lister som liksom sitter ihop. I alla fall, resultatet blev detta:

40:-(i mynt, numera omsatta i mjölk och fil hos Abbe)
1 plåster (förhållandevis välbevarat)
1 säkerhetsnål (som jag förstås stack mig på)
3 klumpar (som kan ha varit sedlar/kvitton/handlingslappar)
2 hårnålar (ganska rostiga)
1 rest av ett lite bättre hårspänne (inte användbart)
1 förlovningsring (mormors, stor lättnad eftersom jag trodde jag tappat den utomhus och höll på att skämmas mig fördärvad)

Så, kära läsare, att vittja sin tvättmaskin kan vara riktigt lukrativt. Inte så trevligt, kanske, men värt besväret.

2 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Fantastiskt! Jag tror att jag skall komma och vittja din tvättmaskin ofta. Då kan man bli rik.

Apropå ingenting: du måste ändra färger på bloggen om du vill ha läsare. Röd text på grön bakgrund är en kombination som är bland de svårare att uppfatta för färgblinda, synskadade m. fl. Den vanligaste färgblindheten är just röd-grön färgblindhet, dvs svårigheten att uppfatta de färgerna.
Den bästa kontrasten är svart text på gul bakgrund.

Miriam W Klefbeck sa...

Tack för tipset. Jag har läsare redan i nuläget, men en blogg som är tillgänglig för alla är ju alltid eftersträvansvärt!