måndag, september 29, 2008

Utmärkelse

Prästflickan gav mig denna utmärkelse och jag tackar förstås så mycket!




Här kommer så mina sju tycka-om-bloggar.

1. 2 a New Life - bloggerskan och jag gick faktiskt i samma klass på mellanstadiet, men det är hennes gripande och hoppingivande skildring av livet som änka och småbarnsmamma som gör den här bloggen så läsvärd.

2. Falstaff - jag har sagt det förut, jag säger det igen - bättre än så här blir det inte. Historia, samhällsfrågor, kultur och teologi, allt med samma oklanderliga stil och skärpa.

3. Prästerik - en kollega i både bloggande och ämbete som jag verkligen uppskattar för hans förmåga att vara tydlig och ödmjuk, rolig och allvarlig på samma gång. Och det ÄR vilsamt med åsikter man delar, eller i alla fall känner igen sig i.

4. Annas Kaos - den som trodde att livet som bantande hemmamamma i Nacka var ointressant eller tråkigt har verkligen fel för sig. Detta är den absolut roligaste blogg jag vet. Och GI-tipsen får man på köpet...

5. Prästflickan - inte bara för att hon nominerade mig, utan också för att hon skriver så roligt om ämbetsvardagen, livets upp-och-nedgångar, prästkläder för kvinnor och en och annan kanelbulle.

6. Fantasiflicka - om familjeliv, mat och kläder. Outfit-bilderna är inspirerande, precis som utläggningarna om barnuppfostran. Och så är det ju najs med en bloggare från hembygden!

7. Mitt liv som igelkott - rejäla, läsvärda inlägg om allt från Melodifestivalen till föräldraoro till ishockey till genusperspektiv på tallrikar. Familjefadern och översättaren från Lilla Askerön är definitivt värd ett besök!



Reglerna:


1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg.


2. Länka till personen du fick nomineringen av.


3. Nominera 7 bloggar.


4. Länka till de bloggar du nominerat.


5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade.

4 kommentarer:

Maria sa...

*ler* tackar! frågan är nu om jag måste göra om hela eländet igen...? bestämmer mig för att inte.

Anonym sa...

Tack vännen!

Kaos-Anna sa...

Men tack! Vad glad jag blir!
Tack!!!

Unknown sa...

du är väl för härlig!
Jag tackar och bugar och bockar och niger, mitt hjärta blir oändligen varmt över din utnämnelse.

Dessvärre är det så att jag bojkottar sådana omnämnanden på min blogg så därför kommer jag itne vidarebefordra MEN jag är verkligen jätteglad att jag blev omnämnd hos dig! Tack!
I love your blog too!