tisdag, september 16, 2008

Avsluta meningarna....

En kul grej jag fräckt och snott (och halvdant översatt) från min kollega Prästflickan. Fortsätt gärna stjäla!

Min farbror brukar...klappa katter

Jag har aldrig ångrat...att jag gifte mig

När jag var fem år så...var min lillebror bebis

Jag kommer aldrig att glömma...hur snälla mina "hyresvärdar" var mot mig när jag gick på PIUS.

En gång mötte jag...min gamla klassföreståndare på Arlanda.

Jag känner en kille som...åt smörpaket med stanniolet på i matsalen

Vid lunchtid, så... brukar jag äta lunch

Igår kväll, så...promenerade jag med min man

Om jag ändå...kunde sluta gnälla, klaga och oroa mig

Nästa gång jag går i kyrkan...blir förmodligen snart

Jag oroar mig mest för...allting, typ.

Om jag vrider huvudet åt vänster...ser jag en vit garderob

Du vet att jag ljuger om jag...säger att jag gillar fotboll och golf

Det jag saknar mest med 80-talet är...Kalle Ankas lördagsgodis-påsar

Om jag vore en Shakespearekaraktär vore jag...den äldre kusinen i Much ado...

Nästa år så här års...så är det säkert kallt igen

Ett annat namn på mig är...fru K

Om jag börjar plugga igen...så har det gått långt

Du vet att jag gillar dig om jag... ger dig mat

Ett gott råd från mig är...acceptera snarast att livet är orättvist

Min bästa frukost är... ägg, avokado, kaffe och ost

En sång jag tycker om är...Sv. Psalm 277


Det var egentligen fler kategorier men jag gav upp....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar med mig listan till mig! :-)

Cecilia N sa...

Killen med stanniolpappret kan inte ha haft några lagningar ...
*ryser med full effekt!*

Miriam W Klefbeck sa...

Vi var sju år, så det hade han nog inte. Men äta smör så där rakt upp och ned...jag ryser vid minnen.