tisdag, september 16, 2008

Mata inte tigern!

Min kloka handledare brukar förmana mig att sluta mata tigern. En tiger är - i detta sammanhang - en dum sak. Något man inte tycker om, något man är missnöjd med eller stör sig på. Om man hela tiden tänker på eländet, pratar om det, stör sig på det, då matar man tigern. Och då blir den lätt kvar, fast man egentligen tycker att tigern ska gå sin väg.

Stundtals känns det som om jag har en hel koloni med tigrar omkring mig. Men för att de ska bli hungriga och gå någon annanstans, så skriver jag inte om dem heller. Ni får titta på en söt liten tiger istället!



4 kommentarer:

hapax sa...

Bra bild. Mata inte tigern. Det ska jag komma ihåg.

Anonym sa...

Men du, jag tror jag har ett helt gäng tigrar hos mig, jag med!

Evas blogg sa...

Tigrar finns nog överallt och det här var ett fiffigt sätt att hålla dem på avstånd. Inte låta dem reta upp en i onödan.

Maria sa...

Mm...ja, nog finns det en och annan tiger här med. Bra. Tack. Nog matat nu!