lördag, september 13, 2008

Hur det hela började...

...är Fantasiflicka nyfiken på. Och ramhandlingen kan jag väl avslöja.

Maken var en rutinerad, nästan färdig teologistudent och prästkandidat i Uppsala när jag, som var en orutinerad och nybörjad teologistudent och inte ens antagen prästkandidat, dök upp på sammankomsterna med Strängnäs Stiftsgrupp. Vi träffades första gången i Pastoralinstitutets källare i september 1999. Ett år och en intensiv mailväxlingssommar senare (maken jobbade på ålderdomshem i Uppsala, jag gjorde gruppraktik i Örebro och båda hade ganska tråkigt) var vi fullkomligt inställda på att gifta oss och det gjorde vi också, efter tag.

Hur började det för er? Berätta med eller utan detaljer antingen i kommentatorsfunktionen eller på era egna bloggar så blir denna höstliga helg kanske lite mer romantisk.

6 kommentarer:

hapax sa...

Vi möttes på ett tåg. Hon föll för mina sexiga ben (jag önskar jag hade kunnat säga att det var mitt intellekt, min charm och min personlighet. Men så var det inte). Jag tyckte hon var söt, men lite för ung och alldeles för blyg. Men skenet bedrog. Hon envisades med att hålla kontakt tills vi blev ihop ett år senare. Så kan det gå.

Miriam W Klefbeck sa...

Ack tåg. Det är romantiskt!

Evas blogg sa...

Vi möttes på min (blivande) mans
25-årsfest. Jag var imponerad över att en sån ung kille ägde en stor gård. Han-grabben från landet, jag-tjejen från stan. Olika liv som ändå växte fram till ett stabilt förhållande, som har hållit i 27 år.

Hemlig sa...

Orgelläktare, var annars ska två blivande orgeltrampare träffas....Nu 25 år senare, trampar Hjärter Kung mindre orgel än då. Vi håller i hop i vått och torrt, som en väninna brukar säga; Det är för jobbigt att lära upp en ny:-)!

Kerstin

Maria sa...

Han startade en syjunta tillsammans med en vän, för att få lite peer support medan de slet med att göra klart sina ringbrynjor (!). De bjöd in lite trevliga människor, bland annat den där tjejen som kom och hälsade på en annan i hans kollektiv då och då.
Sedan stannade hon och drack te (ja, faktiskt!) oftare och oftare, tills han en dag beslutade sig för att bjuda henne på middag. Trots att middagen bestod av kött (som hon inte äter) fanns det nybakat bröd (som hon hemskt gärna äter), och sedan blev det romantiskt värre.
Tolv år senare är de fortfarande gifta. Och ringbrynjan är inte klar än.

Anonym sa...

Jag träffade Nicke via internet, Nicke hittade mig på gamla hederliga ICQ och vi började prata. Vi träffades första gången i augusti 1999, efter en pubkväll sov han över och sen flyttade han aldrig hem. Det var tredje dejten :-)