måndag, augusti 03, 2009

Fler beprövade låtsasvärldar...



...att besöka på semestern finns i DVD-boxarnas gyllens form. Att stundtals förlora sig i fiktiva skeenden och därefter analysera och fundera på dem, är mycket effektiv avkoppling - i alla fall för mig. Just nu ägnar jag mig åt att se om de första säsongerna av Vita Huset och njuter i fulla drag av hur välskrivet det är. Det finns liksom inte en replik som inte är klockren - även om det politiska ibland är både långsökt och förenklat - och det finns inte en ointressant karaktär så långt ögat når.


Eftersom jag outat min Vita-Huset-kärlek på Facebook, har jag insett att många i min närhet känner likadant. Idag har jag t.ex. jämfört favoritkaraktärer med vännen och kollegan J. Han tycker bäst om Toby Ziegler, medan jag som bekant föredrar Leo McGarry.
Så, alla Vita-Huset-fans i min läsekrets, vem eller vilka föredrar ni?

4 kommentarer:

Emma Hansen Dahlqvist sa...

CJ, jag skulle verkligen vilja vara CJ. Tills vidare får jag nöja mig med att sammanträdesrummet bredvid mitt arbetsrum är lite ovalt (gäller även mitt skrivbord som jag ska återta inom kort)

Anonym sa...

Jag gillar hon tjejen som är döv. Kommer inte ihåg vad hon heter. För övrigt gillar jag din blog och läser allt trots att jag inte känner dig (vad jag vet, kyrksverige är litet). Kram till dig! Åsa

Miriam W Klefbeck sa...

Joey! Hon är en av mina favoriter också!
Kul att du läser och gillar det du läser!

Maria sa...

SAM eler Ainsley. TYcker jag! Precis klar med säsong tre är vi.