onsdag, maj 07, 2008

Tvärtemot

Hittade en utmaning/lista/ hos den eminent roliga Fru Kaos. Här kommer alltså mina fem Åsikter/känslor jag har fått försvara mest i mitt liv är, eller som folk inte alls kan förstå:

1. Jag är republikan.

2. Jag tycker de som inte tror att Gud kallar kvinnor till präster har en plats i Svenska Kyrkan.

3. Jag tycker rasande illa om Jul, Jul, strålande Jul.

4. Såsom i Himmelen är den sämsta film jag sett.

5. Jag trivdes på högstadiet.

Nu vill jag gärna veta vilka åsikter och känslor som mina läsare därute brukar försvara om dagarna. Speciellt nyfiken är jag på Kaplanen, Falstaff, Karin L-V och så Blyger också.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar utmaningen, men jag tror inte jag kommer kunna skriva så spännande som du... :-)

Miriam W Klefbeck sa...

Det återstår att se!

Kaos-Anna sa...

Så som i himmelen suger.
Vi är eniga.

Anonym sa...

All done now! :-)

Emil Jörgensen sa...

Hahaha, underbar lista :)

Heléne Eriksson sa...

Då har du inte sett "fickende Fische" eller "Sånger från andra våningen" antar jag. (:

Åh, jag fick ett gulligt VW: pumfi

Martin Kjellgren sa...

Måste jag...?

Anonym sa...

Tack för din kommentar hos mig. Den gör mig glad.
Och den här härliga listan är kul. Såsom i himmelen är verkligen ett lågvattenmärke, usch och fy. Republikan är jag också och det är inte alltid populärt. Önskar dig en fin pingst!