tisdag, maj 27, 2008

Inget Särskilt Händer

Det finns - eller fanns i alla fall när jag var liten - ett Ronja Rövardotter-sällskapsspel. Förmodligen står det hos mamma och pappa någonstans. Det är ganska tråkigt - man ska ta sig runt en spelplan med bilder från filmen, från Mattisborgen till den där Björngrottan tror jag, och givetvis akta sig noga för grådvärgar, vildvittror och Glupafallet. Ibland ska man dra ett chanskort och där kan lite allt möjligt hända. Men det vanligaste kortet i högen, illustrerat med en bild på en dimmig skogsbacke, har texten Inget Särskilt Händer. Den överskriften skulle den här tisdagen också kunna ha. Men det är helt OK ändå. Jag har skrivit ett griftetal, lämnat in kvitton från helgens alla äventyr och fått kycklingspett med jordnötssås till kvällsmat. Vackert så. Tids nog blir det säkert någon form av dramatik även i mitt liv...




Min gamla vanliga katt är också helt OK.

1 kommentar:

Heléne Eriksson sa...

Men vadå - när man drar ett sådant "Inget särskilt händer-kort", ska man inte göra någonting då? Ganska tråkigt spel sa du?

Har förresten hittat det roligaste spelet hittills förutom Rapparkalja: Orangino (tror jag inte så jättebestämt att det hette).