måndag, maj 12, 2008

Inne och Ute sommaren 2008

Inspirerad av Karin kommer här min personliga Inne-och-Ute-i-sommar-lista.



INNE
1.Broderade och bespetsade blusar och tunikor - äntligen kommer modet ikapp min smak!
2. Insjöbadplatser - hederliga kommunala sådana med hopptorn, livboj och gnisslade bryggor!
3. Högmässa - lika rätt året om, men Trefaldighetstiden inbjuder till fördjupning!
4. Grillmiddag under äppelträden
5. Glass.
UTE
1. Leggings och långa tröjor - ni glömde kjolen, tjejer!
2. Fylla och våld - man måste inte supa och slåss bara för att det är varmt ute.
3. Pool - hela landet är ju fullt av naturligt vatten utan klor
4. Friluftsgudtjänster - pollenallergiker och solkänsliga vill också fira gudstjänst!
5. Bar överkropp i stadsmiljö - jag vill inte veta...

2 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

En broderad bespetsad längre tunika och leggins då? Jag har precis lärt mig använda leggings utan att tycka att mina ben ser ut som två sparrisar. I love it!

Miriam W Klefbeck sa...

Bara överdelen är tillräckligt lång är jag helt på, jag använder det till och med själv till klänning/tunika. Det är kombinationen med en halvlång t-shirt jag har svårt för, sådana där som knappt täcker rumpan och som tjejerna går och drar i hela tiden...