lördag, maj 31, 2008

Solskenslördag

Jag har faktiskt inte ägnat hela lördagen åt att analysera psalmöversättningar. Tvärtom, jag har ohämmat njutit av det vackra vädret, både hemma under äppelträden med en god bok, i båten på Långsjön och så vid Bergabadet, dit vi promenerade för årets första dopp. Härligt från början till slut. Trots att båtmotorn började hacka och tramsa och trots att jag bränt mig lite på låren...

Här är utsikten från min plats i fören

Och så har jag tvättat också. Det är den enda hushållssyssla som jag tycker är odelat trevlig. Speciellt förtjust är jag i att hänga tvätt utomhus. Av någon anleding känner jag mig fin och tillfreds och liksom...kvinnlig när jag hänger tvätt. Det skulle kunna vara ett tecken på att jag försöker normalisera en förlegad kvinnoroll, men jag tror inte det. När jag diskar, dammsuger, lagar mat eller bara plockar i allmänhet känner jag mig i allmänhet bara uttråkad och reflekterar över huvud taget inte över min könstillhörighet. Jag gillar att hänga tvätt helt enkelt, det är nog inte konstigare än så.

Platsen där jag förstärker min könsidentitet, just nu med kaftanskjortor och badkläder på tork

Inga kommentarer: