måndag, maj 19, 2008

Lyckas, Misslyckas och Låtsas

En utmaning från Ibland är det skönt att vara galen. Sprid den gärna vidare!

Jag har lyckats med...
...att gå till tandläkaren utan att gråta vare sig före, under tiden eller efteråt
...att slarva bort en hel cykel. Gul var den också
...att vara lyckligt gift i sex år - fast det är vi ju förstås två om.
...att både ta körkort och behålla det
...att få ut både juice och söndertuggad Turkisk Peppar genom näsan. Fast inte samtidigt


Jag har misslyckats med...
...att gå ned i vikt. Många gånger.
...ett söndagsskoleprojekt
...x antal inkopplingar av TV-apparater, datorer och mobiltelefoner
...att sluta reta mig på småsaker
...ganska många saker i syslöjden


Jag låtsas...
...att jag tycker om att kallprata med folk jag inte känner
...att jag inte är rädd för att dö
...att fullkornspasta är lika god som riktig pasta
...att kaffe är bra för magen
...att jag tycker om att köra bil


Än ni då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske svarar jag - kanske inte. KUl att läsa dina svar.

Heléne Eriksson sa...

Turkisk peppar genom näsan gör verkligen ohemulskt ont! Juice har jag inte provat.