tisdag, mars 31, 2009

Olika sorters kändisskap

Fru Kaos funderar på om hon är kändis nu. Det tycker jag allt hon är, även utan Bindefelt-tillställningar.

Själv vill jag inte bli kändis, inte ens för några Sveriges Radio-minuter. Idag fick jag frågan från kyrkokansliets pressavdelning om jag vill prata om äktenskapet i P1 Morgon imorgon. Det vill jag inte. Jag känner mig själv - jag kommer bli stressad, upprörd och göra dåligt ifrån mig. Den här frågan är alldeles för viktig och för känslig för att jag ska sitta där och sjabbla bort tillfället, liksom. Dessutom - jag har massor att göra imorgon som måste vara klart före lunch, jag hinner inte åka fram och tillbaka till Stockholm före nio när jag dessutom inte alls vet hur makens schema ser ut.

Hur som helst - vilken kollega det är blir som gör det istället - lycka till!

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Vilken självkännedom och kraft du har. Själv hade jag säkerligen sagt ja, haft ångest och kräkts (inte i dopfunten) men väl någon annanstans.
Fast... nu är jag ju inte präst...

Karin sa...

Du hade säkert gjort mycket väl ifrån dig.