torsdag, mars 19, 2009

Hoppa-hopprep-väder

Solsken och doften av våt asfalt och grus som långsamt torkar i solen får mig osvikligt att vilja hoppa hopprep. Inte för att jag är särskilt bra på det, det var jag inte ens när jag var i den mesta hopprepsåldern, men för at det liksom hör till.

Så något hopprep blev det inte idag, men däremot en hel massa annat - vi har planerat nästa läsårs konfirmandarbete, jag har ätit köttfärslimpa med två goda kollegor medan vi (bland annat) talade om ackoluter, berättat om jungfru Maria och lyssnat på Apostolisk hiphop, firat veckomässa och sedan tillbringat kvällen hos KU i Hovsjö. Förutom att jag inte kom åt att äta middag förrän vid den ohälsosamma tidpunkten 21.45, så har det varit en fin dag, då jag både har fått många konkreta saker uträttade, och samtidigt har fått ägna mycket av tiden åt både samtal om tro och inte minst åt bön - jag har bett Vår Fader tre gånger idag, och sjungit lovsång i tre olika sammanhang! Inte alla prästdagar blir så här kristocentriska, så när det sker, är det en nåd att stilla tacka för!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Men vad är en ackolut?!

Miriam W Klefbeck sa...

En ljusbärare.