lördag, december 27, 2008

Summering

I fjol hittade jag en så bra årssummering så här kommer en repris! Ser fram emot att läsa era!

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Betalade räkningar via Internet.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?
Jag ger inga, så jag håller inga heller

Fick någon i din närhet barn?
Ja, flera. Mitt fadderbarn Elliot var först ut, sedan kom makens systerdotter Emilia och adjunktens dotter Klara för att bara nämna några.

Dog någon i din närhet?
Nej, egentligen inte.

Vilka länder besökte du?
Jag höll mig på hemlandsjorden hela året faktiskt.

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
En miljöbil, jämnmod och en stresstålig hjärna

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
24 maj, när adjunkten och jag konfirmerade våra guldklimpar.

Vad var det största du åstadkom?
Jag förändrade väl sisådär tio personers civilstånd...skämt åsido, jag vet inte.

Vad var ditt största misslyckande?
Inga dramatiska saker där heller. Några matlagningsrelaterade, några karaktärsrelaterade, men inga misslyckanden av betydelse faktiskt.

Vems beteende förtjänade att firas?
Massor av människor som har gjort bra saker.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det finns flera stycken med det skriver jag inte här

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
CSN, bilverkstaden och Ica Maxi, tror jag.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Påskdagens högmässa och Katie Melua-konserten i höstas

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
"If you were a sailboat¨ med Katie Melua

Bästa filmer 2008?
Juno och Definitely, maybe

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Träning, skratt och fortbildning

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oro och struntprat

Favorit-TV-program?
Grey´s Anatomy

Vilken var den bästa boken du läste?
Changing Hearts av Jodi Picoult

Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev bjuden på sushi av adjunkten

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Mer jeans och kortare kjolar än tidigare.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Genom acceptera att jag redan är ganska galen, men att det är OK.

Vem saknar du?
Lisa

Vem var den bästa nya personen du träffade?
I den böne- och samtalsgemenskap som jag träffade i april respektive oktober träffade jag många kristna systrar som jag uppskattar mycket. Att lära känna en av mina kollegors fru var också en källa till glädje.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008
Man blir inte lyckligare av att bli smalare. Inte egentligen och framför allt inte i längden.

Lärde du dig något nytt under 2008?
Betala räkningar på Internet, ladda ner musik från Internet samt en hel del om församlingssammanslagningar

Vad vill du lära dig under 2009?
Att hantera ett rökelsekar och många nya sånger

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så välkommen till Bromma på rökelsekurs. Om vi tar oss ut på gräsmattan kan vi till och med öva helvarv!

Kram Lisa

Miriam W Klefbeck sa...

Yay, vad kul för både oss och dina grannar som kan se det hela från balkongen...

Petter ska ha snabbkurs med mig på tisdag - vi ska röka för fullt till De Vise Männens ära. Får se hur går.

Mamman på väg sa...

Vill bara säga att jag gillar din blogg, delar din tro, även delar din musiksmak och snodde din lista.

Miriam W Klefbeck sa...

Mamman på väg: Roligt, alltsammans! Gott Nytt År