onsdag, december 31, 2008

Mera summering

På den understundom vansinnigt roliga, och alltid läsvärda, bloggen Lite allvar, lite trams, finns en summering av blogginnehavarens 2008. Kategorierna är så bra, så jag lånar dem helt fräckt, för att återigen summera 2008 såsom det tett sig i världen, såsom jag ser den.

Årets händelse: Presidentvalet i USA.

Årets repris: Namnet Wredén, som återigen pryder mitt personbevis. Numera som mellannamn.

Årets snällaste: Syster I-B.

Årets elakaste: De som står för förföljelser och våld mot civila i Irak - tyvärr är de ganska många.

Årets överraskning: Att bilen klarat sig helt utan sjukvård

Årets roligaste: Min nyaste prästkollega. 100 kilo arbetsglädje.

Årets tråkigaste: Fotbolls-EM och OS.

Årets flopp: Min Mp3-spelare. Precis när jag fått den att fungera, trampade jag på den. Kras.

Årets slitvargar: Min svåger och svägerska, även kända som familjen bakom Filurarverkstan

Årets prestation: Makens och min lyckade Mary-Poppins-insats i Runtuna i december.

Årets gnällspik: Jag själv. Jag hör till den värsta sorten.

Årets trygghet: härligt pålitliga, milt doftade produkter från Apoteket

Årets energiknippe: Mammas och pappas hund - den något hyperaktive lapphunden Sarro

Årets nykomling: Elliot, Klara, Linnéa, Emilia och alla andra små människor som dykt upp på jorden.

Årets månad: December.

Årets låt: "If you were a sailboat" med Katie Melua, trots att den rent tekniskt nog kom redan 2007.

Årets förebild: Svärmor

Årets TV-program: Foyle´s War

Årets citat: Antingen "Alla kan faktiskt ha Hello Kitty-plåster, förstår du Markus" (Hilda, 5 som tyckte min man var fördomfull) eller "Längtan efter att leva i enlighet med Guds uppenbarelse ska alltid ha respekt!" (Anders Sjöberg på aKFs kyrkodagar i Uppsala)

Årets djävul: Den gamle vanlige Satan - tror man inte på honom har man aldrig haft magsjuka, som kollegan P uttryckte det.

Årets Gud: Gud Fader allsmäktig fortsätter att regera

Årets klåpare: Jag. Se kategorin årets flopp.

Årets förlösare: Jesus

Årets stad: Södertälje.

Årets land: OS, jordbävning, mjölkersättningsskandal, demokratiska brister - Kina har varit i fokus av alla möjliga skäl.

Årets lag: SSK - för annars hänger jag inte med vid fikabordet på jobbet.

Årets kvinna: Nyaste svägerskan F.

Årets man: Min, givetvis.

Årets ledare: Barack Obama - trots att han inte ens har börjat...

Årets bästa alla kategorier: Mölnbo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år, syster.

Anonym sa...

Tänk att årets prestation har utförts i mitt hem, inte illa!