onsdag, december 17, 2008

Nu var det ett tag sedan...

... ni fick veta onödigheter om mig. Så, för att ingen ska försmäkta (ehh...) så kommer här ett gäng:

1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat?
Jag har förlikat mig med att mitt tilltalsnamn inte slutar på a, och är numera nöjd och glad. Fyra namn har jag dessutom sedan några veckor - Miriam Henrietta Wredén Klefbeck. Det är faktiskt, när man ser det så här i text, väldans stiligt.

2. Saknar du något i ditt liv?
Inget som jag inte kan leva utan. Men jag saknar min mormor. Och visst skulle jag vilja ha min bästis inom räckhåll för en kopp kaffe så där närsomhelst...

3. Sommar eller vinter?
Vinter. Med snö!!

4. Vad var det första du la märke till hos din partner , som du föll för?
Han såg snäll och intelligent ut på samma gång. Det visade sig vara helt korrekt.

5. Vilken är den bästa julklapp du fått?
Melanchthon - min katt alltså.

6. Påverkas du av media, och alla sk ideal?
Klart jag gör. Men jag lider inte farligt av det.

7. Vart i världen skulle du helst vilja leva?
I Mölnbo förstås. Eller någonstans där det är snö på vintern och sol på sommaren.

8. Finns det något du ångrar att du gjort?
Något? Massor med saker. Men det är ingen idé att älta sånt. Bara att bekänna, göra bättring efter bästa förmåga, och gå vidare.

9. Hur många barn vill du ha?
Vet inte. Men det verkar mest praktiskt att få dem ett i taget.

10. Har du återkommande drömmar?
Japp. Kommer många timmar försent till saker flera nätter i månaden. Springer och springer och grejar - och kommer försent. Ofta till begravningar och sånt.

11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då?
Det är ju bara 13 dagar kvar... men sushi vore helt OK. Mest lax och avokadobitar.

12. Märkeskläder eller inte?
Jag tycker H&M är ett helt OK märke faktiskt. Fast jag antar att det inte var sådana märken som avsågs?

13. Vart ska du/ni fira jul?
Hemma. Och i diverse kyrkor.

14. Har du ett nyårslöfte?
Nej. Jag tycker sånt är larv.

15. Vad har du för planer för dagen?
Det är 64 minuter kvar av den, och jag avser att borsta tänderna, ta på mig pyjamas, lyssna på radio en stund och kanske lösa ett korsord. Därefter förhoppningsvis somna.

Nu vill jag läsa onödigheter om mina er, mina vänner! Så, kopiera, klistra och svara!

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag stal listan :)