onsdag, oktober 01, 2008

Unbloggable

Något som tar mycket av min tankemöda och mitt engagemang just nu, lämpar sig av skilda anledningar inte att blogga om. På ett sätt är det lite tråkigt. På ett annat bara nyttigt, för då riskerar jag inte att hamna i vanföreställningen att verkligheten inte är verklig förrän den är bloggad. Och där vill jag då rakt inte hamna.

En annan sak jag funderat på idag, är vilken B-plan jag skulle ha för mitt liv om jag tyckte mig behöva en. Just nu ser jag ingen annan framtid än prästeriet och den ser jag positivt på, men man vet ju aldrig...här är min lista på alternativa sysselsättningar:

1. Författare (som om..!)

2.Konduktör (Jag gillar tåg. Jag gillar folk. Jag gillar uniformer)

3. Lärare (Som att ha konfirmander hela tide fast utan Gudbiten då. Lite jobbigt men mest kul)

4. Sjuksköterska (Fast jag har ju inte läst matte C och gillar inte blod heller)

5. Bibliotekarie (Man måste vara tyst. Men å andra sidan får man vara i ett bibliotek HELA dagarna)


Ni då? Vad skulle ni göra om ni inte gjorde det ni gör?


5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för hjälp!
Hm, jag skulle vilja jobba på ett fik, helst öppna ett eget pensionat eller så.

Unknown sa...

jag håller med ulrika, jag skulle så himmelens gärna vilja ha ett bed&breakfast, jag har världens idé om det hela och det skulle vara så fint...men nu ääälskar jag ju att plugga så jag håller mig till det.

Förresten, vad fint att du vill bli konduktör, jag skulle verkligen gilla att bli omkring körd av dig!

Anonym sa...

Svårt att tänka mig något annat, men lusten att ha något eget finns ju. Trädgård och blommor är väl det näst bästa som finns, så trädgårdsmästare eller florist vore ok. Kanske kan man uppfinna sig en snygg uniform som passar till också.

kantorn sa...

Jag skulle ha en liten bar i en bergsby i spanien. Servera gott kaffe och goda små tapasgrejjor till byborna. Gott vin och cañas skulle också finnas.

Anonym sa...

Det blir nog barnvagnsförsäljare för mig. Risken finns dock att en eventuell arbetsgivare skulle kunna tro att mitt mål var att hjärtvätta de stackars vilsna nyblivna föräldrarna.