onsdag, oktober 08, 2008

Katie Melua på riktigt!


Storasyster har sett Katie Melua live på Annexet och är fortfarande lite hög på den upplevelsen. Visst, vi satt längst bak, bredvid kiosken och kunde inte urskilja ansiktsdragen på henne, men hörde gjorde vi desto bättre. Även när hon råkade svälja lite av sitt hår mitt i "Scary films". Och hon sjöng alla mina favortiter, utom "When you taught me how to dance". Dessutom var verkligen på tiden att jag kom iväg på en riktig konsert, för jag tycker inte riktigt att det räknas med Kalasturnén i Brunnsparken 1999 och - nästan så jag rodnar - E-Type, också i Brunnsparken 1995.

För övrigt funderar jag en hel del över kyrkliga fördomar och förväntningar. Men det reder jag ut en annan dag. Nu tänker jag lyssna på Katie lite till. Den här låten är ny!

Inga kommentarer: