lördag, oktober 04, 2008

Åka tåg

Jag tycker om att åka tåg. Jag tycker dock inte om att det serveras alkohol på x2000. Har rest från Nässjö till Södertälje i sällskap med medmänniskor som förtärt avsevärt mer alkohol än vad som är nyttigt och trevligt så där mitt på dagen. Framåt Mjölby var de ganska högljudda och jag ganska irriterad.

Nu ska jag ägna mig åt min tjocka storpocket - Maeve Binchys relativt nyutkomna Heart and Soul. En typisk Binchy, som inte bjuder några överraskningar precis, men desto mer avkoppling och trevnad. En hel del gamla bekanta från de tidigare böckerna i nutid dyker upp och det är ju trevligt. Ännu trevligare vore det om det kunde dyka upp karaktärer från 50-talsskildringarna som jag tycker är hennes allra bästa böcker. Men, och det är en viktig sanning att lära sig, man kan inte få allt. Och livet är inte rättvist.

Inga kommentarer: