torsdag, juli 31, 2008

Varm

Det är varmt. Jätte-, jätte-, jättevarmt. Och jag jobbar. Visserligen har jag skugga hela dagen i mitt arbetsrum, eftersom fönstret sitter så högt, men det är ändå kvavt därinne. Luften känns ungefär som jag tror att varm yoghurt skulle kännas om man försökte inhalera den. Förmiddagen kändes med andra ord något seg och svårfokuserad, vilket fick mig att sävligt men bestämt ta tag i saken. Bordsfläkt hämtades från semestrande kyrkoherdens arbetsrum, och sedan gick allt mycket bättre, även kontakten med lokaltidningen som ville ha gudstjänststatistik. Kom på försent att jag kunde gett dem länken till mina tidigare reflektioner om just det, men de verkade inte så intresserade av ytterligare information. Ska bli spännande att se vad de skriver!
Nu är jag hemma och väntar på att maken ska dopsamtala klart så att vi kan åka och bada. Hemresan var nästan dagens behagligaste stund - de nya pendeltågen har AC!

Inga kommentarer: