onsdag, juli 23, 2008

Jag är en säl

Plask!!!
Min svägerska kallar mig ibland för Sälen. Det beror inte på någon yttre likhet, vad jag vet, utan på att jag tycker så mycket om att bada. Ute hellre än inne, i naturvatten hellre än i pool och i sjöar hellre än i hav. Det sista tycker en del är lite bakvänt eftersom hav är så att säga lite mer maxat, men jag tycker att havet luktar konstigt. Inte illa, direkt, men konstigt. Sjöar luktar gott.

Helst badar jag varje dag när vädret tillåter, och de senaste dagarna har därför varit rika på bad. Igår badade vi i Kvarsebo, i Bråviken, som var sviiinkall, på dagen idag i underbara Marvikarna i Åkers Bergslag och alldeles nyss tog vi ett kvällsdop i Sillen. Imorgon ska vi åka till Norrtälje, där det utan tvivel också kommer att badas. Lite grinigt känns det att det vackra badvädret dyker upp nu, när det bara är en vecka kvar på semestern, men å andra sidan är kvällsdoppen inte sällan de allra bästa.

Inga kommentarer: